چاه

درد دل های یک دل شکسته!

چاه

درد دل های یک دل شکسته!

فصل الخطاب

تمت! 

امروز تکلیف روشن است و گونه ای دیگر باید عمل کرد! 

به امید حقیقت.

قلبم در سینه دگر نمی تپید!

ثانیه ها رو می شمردم! 

دیشب خواب به چشمانم نیامد! 

 چفیه بر دوش! سجاده در دست!

ساعت 11 حرکت کردم به سمت نماز!  

رفتم تا ببینم و بشنوم! رفتم تا قلبم آرام شود! 

با این که فکر می کردم خیلی زود حرکت کردم، وقتی رسیدم، خیلی شلوغ بود. وقتی رسیدم داخل، خطبه ی اول به آخراش رسیده بود. رفتم سر قرار همیشگی، روبروی مقبرة الشهداء دانشگاه تهران. نشستم و خطبه اول تموم شد. 

خطبه ی دوم شروع شد.

خطبه ای آتشین! خطبه ای که لحظه لحظه بر آرامش من افزود. قلبم را آرام کرد. روحم را شاد کرد. برای پریدن آماده شدم، اما...

ادامه مطلب ...

چرا آمده ام!؟

گفت: چرا می نویسی؟

گفتم: درد دارم! 

گفت: چرا نمی گی؟

گفتم: شنونده ای نیست!

ادامه مطلب ...

امشب بار دیگر آسمان غوغا می کند!

نمی دانم، به خاطر دارید یا نه! خرداد ماه سال 85، بعد از مراسم 14 خرداد، هوا به شدت تغییر کرد و در گرمای خرداد، طوفانی شد! یادمه اون موقع، که ما در یک برج در دارآباد بودیم و خودمون رو برای کنکور آماده می کردیم. شب که خونه برگشتم، شنیدم که آیت الله جمال الحق، عارف ناشناخته ای که در مسجد کوچکی در بازارچه ی تجریش، پیشنماز بودند، به رحمت خدا رفتند! 

آری آن روز این واقعه و مسیبت بزرگ آسمان را به لرزه درآورده بود. اما امروز را نمی دانم! 

اگر معتقدیم که عالم و هستی در گردش خود به صالحان زمین وابسته اند! یقین کنید که این بار حادثه ای عظیم تر! شاید حتی عظیم تر از فوت عالم ربانی چون آیت الله بهجت بر سرمان آمده است. 

باید استغفار نمود و توبه که بار گناهان ما در زمین، تاب از آسمان گرفته است، و با رفتن هر صالحی وزن گناهان زمینیان بیشتر می شود. 

 

یا غیاث المستغیثین

سرمایه های ما از دست رفت!

بزرگترین سرمایه ی کشور اعتماد مردم به مسؤلین بود در این کشور. 

پروژه ای از 4 سال پیش کلید می خورد. 

امروز به بار می شینید. 

فردا ... 

 

نمی دانم چه بگویم! از کجا بگویم! چرا بگویم! 

اندکی صبر مرا لازم است.

دعوا در یک خانواده بزرگ!

فرض: یه خانواده ی بزرگ رو در نظر بگیرید، که یه سری بزرگتر داره، یه سری جوون داره، یه سری بچه داره! 

 

حکم: 

بزرگ ترهای فامیل که مسیر راه رو مشخص می کنند و معمولاً ان تا پیرن بیشتر از بقیه پاره کردند، دودسته اند: 

1. بعضی هاشون به جوونها توصیه می کنند و بعد بی خیال می شن! زیاد به پرو پاشون نمی پیچند، آروم و منطقی سعی می کنند با بی منطقی جوون ها کنار بیان.

2. بعضی هاشون هم از دست سرکشی ها و بی ادبی های جوون های فامیل شاکی اندو همیشه سرشون داد می زنند. با منطق و بی منطق باهاشون کل کل می کنند.

جوونای فامیل معمولاً سرکشند، تک و توک آدم معقول هم توشون هست. برای کنترل این جوونای سرکش، فقط از جوون های معقول فامیل می شه استفاده کرد. این جوونای سرکش، کار بزرگترها رو قبول ندارند، همیشه در حال انتقادند و می گن اونا املند، به توصیه هاشون هم عمل نمی کنند.

بچه های فامیل هم که دنبال سر جوونای فامیلند! بعضاً تک و توک توشون پیدا می شه، کسایی که دنبال سر بزرگ تر های فامیل.

ادامه مطلب ...

تذکر درباب پست مبارزه با مفاسد اقتصادی

سلام

در پست مبارزه با مفاسد اقتصادی 1 و 2 بسیاری از متن ها بازتاب رسانه ای حرکت آقای احمدی نژاد بوده است. و هیچ یک را خود من ننوشتم! برخی از دوستان ظاهراً فکر کردند که این صحبت های منه!

عمده ی مطلب های این دو پس از سایت bbc است.

تا آخر بخوانید

بسم ­الله الرحمن الرحیم

رب اشرح لی صدری و یسر لی امری و احلل عقدة من لسانی یفقهو قولی

 

سلام

امروز که 30 سال از قیام بزرگ مرد تاریخ، امام خمینی (ره) می­گذرد، قیامی که شرق را به زانو درآورده و غرب را متحیر کرده­است، به دست نااهلان که قصد خروج از این راه را دارند، به آشوب کشیده شده­است. آری در این 30 سال، بهترین فرصت برای دشمنان انقلاب مهیا شده است، تا خود را برای مقابله با عزت و استقلال و آزادی و سرافرازی ملت غیور ایران تجهیز کنند.

امروز هوا طوفانی است!


ادامه مطلب ...

آیا مردم ایران قابل پیش بینی اند؟

سلام 

داشتم فکر می کردم تو فضای انتخابات می شه مردم ایران رو بالاخره تحلیل کرد یا نه. همون طوری که می دونید، بسیاری از پارامترهای فردی و اجتماعی بر روند رأی و تصمیم افراد اثر گذار است. اما به نظر من یکی از عوامل مهم در قشر میانسال و کهنسال کشور ما و حتی جوانان به کاندیدایی رأی می دهند که به دلشان بشیند. البته سعی در توجیه عقلی این کار نیز دارند، اما شاید به عنوان مهتمرین عامل اثرگذار بتوان از احساس نام برد.

ادامه مطلب ...