چاه

درد دل های یک دل شکسته!

چاه

درد دل های یک دل شکسته!

ولایت فقیه و حکومت اسلامی از نگاهی دیگر

این یک متنی بود که در یک بحث استفاده کردم، به نظرم رسید که این جا هم بذارم!

ادامه مطلب ...

آرامشی طوفانی

بعد از ایام امتحانات، فرصت غنیمت بود برای بازیابی و به روز رسانی وبلاگ اما ... .

وقتی داری امتحان می دی، شروع می کنی به حل کردن مسئله، اگر قبلش درس رو فهمیده باشی و فرمول های لازم رو بدونی و داده های مسئله رو خوب درک کنی تازه می تونی شروع کنی به حل کردن مسئله. نکته مهم اینه که باید همه ی جوانب رو در نظر بگیری، نقاط بحرانی و حساس رو باید به طور ویژه بررسی کنی. خلاصه این که اگه دقت نکنی ممکنه به جواب غلطی برسی و این جواب غلط یه تلورانس محدودی داره. اما اگر درس رو خوب نفهمیده باشی یا فرمول ها رو ندونی یا داده ها رو خوب درک نکنی، به جوابی می رسی که ممکنه حتی درست باشه، ولی تلورانس بسیار بالایی داره، از منفی بینهایت تا مثبت بینهایت!

اگر درس درست نخونده باشیم، یا مثلاً با شتاب (شب امتحان) درس خونده باشیم، نهایتاً با رسیدن به جواب اشتباه، کمی دلخور می شیم از این که چرا درس نخوندیم، ولی اگر درس خونده باشی، تو طول سال هم خونده باشی، ولی یه هو به جوابی برسی که خیلی با جواب اصلی فاصله داره، به شدت سرخورده می شی، به عبارتی یعنی هر چی تا الآن خوندی و فهمیدی غلطه!

اما غرض ...

ادامه مطلب ...

تا شب منتظر مرد غریب ماند تا بیاید و درددلهایش را بشنود. اما نیامد. گویا غربت مرد به سر رسیده بود و دیگر احتیاجی به چاه نبود...

دل

در سفر زمینی پاها مجروح می شود و در سفر آسمانی دل! دلی که از داغ حسین نگرید که دل نیست، سنگ خاراست!


بسیجی جان فدا می آید، بسیجی جان فدا می آید، سوی کرب و بلا می آید، سوی کرب و بلا می آید!


اگر شب قدر شبی است که در آن تقدیر عالم رقم می خورد، همه ی شب های جبهه شب قدر است!


آیا همه ی شب های ما نیز شب قدر است در این جبهه ی فرهنگی؟

منتقدین دولت یا محاربین نظام؟!

برای منتقدین یا مخالفین دولت 2 حالت موجود است:

یا فریب خورده اند و بصیرت ندارند (اصولگرایان)

یا معاندند و قصد براندازی دارند (اصلاح طلبان)


تخصصی که طی چندساله پیش داشته ایم:

تبدیل اصلاح طلب به منتقد، منتقد به مخالف، مخالف به معاند، معاند به محارب

تخصص جدیدمان:

تبدیل اصلاح طلب به محارب!!!


بعداً نوشت: البته تعریف اصولگرا و اصلاح طلب کمی فرق کرده: اصولگرا کسی است که ازش آتو نداشته باشند و اصلاح طلب کسی است که ازش آتو داشته باشند.


بعداً نوشت2: منظور از اصلاح طلب دوم، اصلاح طلب بما هو اصلاح طلب است، یعنی کسی که خواهان اصلاح امور است!

مفسدین اقتصادی و ظالمین سیاسی!

یکی از دعواهای همیشگی من با برخی دوستان دانشجو و عدالت خواهم، این بود که این عدالت خواهی باید جنبه های عقلانی کافی را داشته باشد تا پازل دشمن کامل نشود. اما عموماً ما بدون علم کافی دست به اقدام می زنیم و این اشتباه است. لکن برخی دوستان عدالتخواه و آرمانخواه بر این عقیده بودند که بایستی با فشار لازم، درخواست پیگیری و بررسی مسائل مفاسد اقتصادی را دنبال کنیم. انواع تجمعات و تحصن ها پیرامون موضوعات مبارزه با مفاسد اقتصادی به یاد دارم.

در تمام تحلیل ها، این نکته به یادم آمد که بسیار در این آب گل آلود فرصت ماهی گیری به من داد، می گفتند وظیفه ی هر کس در نظام در برابر این موضوع شکل خاصی دارد، وظیفه ی ما با وظیفه ی آقا متفاوت است. آقا باید حمایت کنند و ما نقد. ما باید فرصت را برای پیگیری فراهم کنیم. دانشجو نباید تساهل و تسامح داشته باشد و الی آخر ... .

من دقیقاً معتقد به افراطی بودن این نگاه هستم. نباید این گونه تاخت خود بر مسئولین نظام را مجوز دهیم. اما تعجبم از همان دوستان است که امروز معتقد به سکوت هستند، و در برابر وقایع اتفاق افتاده با استدلال اوجب واجبات از تحصن و تجمع گریزانند و معتقدند که به صورت غیر رسانه ای به حل این مشکلات باید پرداخت.

به مسائل باید به اندازه ی حد و قواره ی آن ها پرداخت، نه بیشتر و نه کمتر.


خداکند که هیچ یک از رفتار و اعمالمان خواسته ی نفسانی و بر مبنای احساسات متعصبانه نباشد.

تناقض

اولین تناقضی که در زندگی ام بود و درکش کردم، این گزاره بود:

آیا خدا می تونه سنگی بسازه که خودش نتونه بلند کنه؟

این تناقض مدت ها ذهن من رو به خودش مشغول کرده بود.

تناقض بعدی برام روابط دیپلماسی فامیلی بود! این که از این که یکی خونه ی اون یکی نره شاکی می شند که چرا نیومده به من زحمت بده و بعد هم که رفت و آمد زیاد می شد، به دامنه ی غیبت و .. مشغولیت ها افزون می شد!

ادامه مطلب ...

فرهنگ لیبرال رئیس جمهور

در نطق دفاعیه دوم آقای احمدی نژاد در مجلس، در پاسخ به نکته ای که آقای مطهری در رابطه با اندیشه ی لیبرال ایشون مطرح کردند، آقای رئیس جمهور نکته ی جالبی رو بدین مضمون مطرح کردند:

هم به تغییر وزیر ارشاد نقد می کنند و هم می گویند رئیس جمهور لیبرال است. کار فرهنگی زنده کردن گفتمان امام است به تأیید رهبری!

و در ادامه در پاسخ به تأثیر پذیری از آقای مشایی، پاسخ رئیس جمهور این بود که آیا شما می پذیرید من در مورد عزیزی بگویم که بازیچه ی دست اطرافیانشان هستند و نظرات اون رو اجرا می کنند.

ادامه مطلب ...